Mari bershadaqah (karena sebagian harta kita adalah hak mereka juga yang membutuhkan) Bank mandiri 1320012549953 atau rek. Bank BRI 040701000328307 a/n Yayasan Al Hilal. (shadaqah tidak akan membuat Anda miskin)

"Kematian adalah suatu perkara yang menyedihkan, tetapi jangan bimbang kerana bertemu dengan Allah, adalah suatu kegembiraan yang tidak dapat digambarkan.."

" Mati adalah suatu hal yg pasti, bahkan terlalu pasti sehingga kerana pastinya, tidak ada sesuatu kekuatan pun yg dapat menolak kedatangannya "

" Ajal datang tanpa kabar berita, sediakan perbekalan untuk menghadapinya "

" Hari ini aku mampu memakai pakaian yang cantik dan mahal harganya, tetapi suatu hari nanti aku hanya mampu memakai kain putih saja "

" Ingatlah walaupun derajat di dunia kita jauh berbeda, kain kafan kita tetap pada 1 warna (putih) "

dan ingatlah...
" Setiap waktu berlalu bermakna kita ikut kehilangan waktu untuk beramal dan beribadah..! semakin bertambah waktu semakin dekat kita dgn Pencipta "

Dan sesungguhnya Jahannam itu benar-benar tempat yang telah diancamkan kepada mereka (pengikut-pengikut syaitan) semuanya. (Al Hijr:43 ﴿

" Jangan Hitung Berapa Kali Org Mengecewakn & Meninggalknmu Tetapi Hitung Berapa Kali Kamu Mengecewakn Allah. Tetapi Dia Tidak Pernah Meningalknmu "

Biarlah menangis di dunia ini kerana mentaati perintah ALLAH, dan jangan biarkan kita menangis di akhirat kerana azab akibat mengingkari perintah ALLAH.. Nauzubillahiminzalik..

source: http://hendyshynychy.blogspot.com/2013/02/kata-kata-renungan-untuk-kematian.html

0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © 2012 ISLAM AGAMAKU / Template by : Urangkurai